6/18/2011

Hallo dierenvrienden

Mijn naam is Enrique en ik ben de dierenarts in ons zo geliefde Scooby asiel. Vele honden en katten en in enkele gevallen een ander twee- of vierpotig dier heb ik inmiddels in mijn kliniek van pijn/lijden/balletjes/eileidertjes af kunnen helpen en dat stemt me heel tevreden. Ik hou van de dieren, van Scooby, van mijn werk en wil dit graag voortzetten.

Echter, enkel met hulp van jullie, onze lezers, oprecht geïnteresseerde dierenvrienden, gulle donateurs is het mogelijk deze zo dankbare taak voort te zetten. U kunt zich voorstellen hoeveel medicijnen, gaasjes, crêmes, steriel (operatie)materiaal etcetera er in een groot asiel met zo´n hoeveelheid en variëteit aan dieren als het onze nodig zijn. Daarbij niet te vergeten dat een variabel pakket aan instrumenten, warmtekacheltjes, ventilatoren, operatielampen etcetera onontbeerlijk zijn.

Vandaar dat ik me tot jullie richt met het vriendelijke verzoek mij te ondersteunen in mijn medische zorg voor onze dieren. Ik heb een lijst met medische benodigdheden opgesteld en ik ben zo vrij geweest deze taer publicatie op onze website aan te bieden in de hoop dat jullie bereid zijn mij te helpen en bij te staan in mijn taak in Scooby.

Op voorhand mijn oprechte dank voor jullie medewerking en hulp,

Enrique




BENODIGDHEDEN DIERENKLINIEK SCOOBY

** = dringend nodig

Anesthesie:

· Medetor
· Revertor
· Propofol
· Isoflurano
· Ketamin

Antibiotica:

· Benzatard injecteerbaar
· Bencilpenicilline procaïna
· Bencilpenicilline benzatina
· Convenia (Ceforecin sodium) **

Pijnbestrijders:

· Previcox 227 mg
· Previcox 57 mg
· Metacam injecteerbaar

Anti parasieten:

· Tabletten
· Pipetten
· Scalibor halsbanden**
· Preventix halsbanden**

Crêmes – lotions - druppels:

· Calendula**
· Vitamine A oog druppels
· Colirio (metilcelulosa)

Naalden:

23G
· Blauw
· Geel

Infuusnaalden:

· Rose 20 G1 ¼ “**
· Blauw 22 G1 “**
· Geel 24 G ¾ “**

Instrumenten:

· Oftalmoscopio
· Dunne versie Hartmann (merknaam) tang liefst 16 cm (14-15 cm is ook welkom)

Steriele materialen:

· Chirurgische mesjes
· Hechtdraad absorbeerbaar 20 0 1 met NAALD**
· Sterillium
· Operatie handschoenen
· Operatie afdekdoeken
· Gaasjes – STANDAARD MAAT**
· Spuiten 1 ml
· Zelfklevend rekverband – alle maten en kleuren

Algemeen:

· Operatielamp (t.b.v. tandarts is ook welkom)**
· Industriële rollen papier voor multifunctioneel gebruik
· Hondenkappen-/kragen – alle maten **
· Ventilators - staand of tafelmodel

· Warmtekacheltjes - mobiele radiators