2/20/2016

Een lange reddings reis


Dinsdag 9/2 Dinsdagochtend 3u, met spanning stap ik met Fermin in de Scooby bus voor alweer een nieuwe rescue trip. Niet wetende wat ik mag verwachten van deze dag, maar blij dat ik de kans krijg dit te mogen meemaken. 700 km verder is dan onze eerste stopplaats, een punt waar Spaanse vrijwilligers afspreken met de galgueros om hun "niet bruikbare" honden naar toe te brengen.Enkele galgueros komen aan met hun honden om deze dan emotieloos af te geven aan Fermin, andere komen dan weer niet opdagen. Zo zetten we de trip verder naar meerdere punten waar we honden bij vrijwilligers kunnen oppikken. Als laatste komen we in een perrera terecht. Ik moet me sterk houden! we zouden er een 5 tal galgos oppikken, maar dan zie ik ook Fermin die daar rondkijkt en zijn uiterste best doet! niet met 5 honden, maar uiteindelijk met 15 honden verlaten we de perrera. Geweldig maar wat een emoties, al die andere koppies voor hun tralies die we moeten achterlaten! Uiteindelijk keren we terug richting Medina, waar we s avonds rond 21u toekomen. Een lange dag met een rollercoaster aan gevoelens! Maar wat een geweldig werk doet Fermin met zijn Scooby team! Dit vergt uren organiseren, regelen, kilometers rijden om toch zoveel mogelijk dieren te kunnen redden. Als je eens mee mag kijken achter de schermen begrijp je pas goed hoeveel werk ze verrichten, en vooral dat ze héél veel steun nodig hebben om dit te kunnen verderzetten! Respect Scooby!!!!